Prieš mokant svarbu išsiaiškinti
Kai apdraustojo su tinkamu siuntimu gydymo įstaigoje, dėl reikiamos paslaugos turinčioje sutartį su ligonių kasa, prašoma sumokėti ar primokėti, jam turi būti išsamiai, suprantamai, nedviprasmiškai raštu paaiškinta, kokio pobūdžio yra brangesnės ar papildomos paslaugos, kodėl jos reikalingos, kodėl reikia sumokėti. Pacientas savo pasirinkimą medicinos dokumentuose turi patvirtinti parašu.
Taigi prieš mokant už medicinos paslaugas svarbu aiškintis dėl mokėjimo pagrįstumo. Jei gydymo įstaigos argumentai neįtikina, galima iškart pasitarti susisiekus su ligonių kasa. Sutikimą mokėti pacientai turėtų pasirašyti tik įsitikinę, kad mokėjimas turi pagrindą, ir tada, kai jie patys pageidauja brangesnių arba papildomų paslaugų, procedūrų ar medžiagų.
Į ligonių kasą – dėl nepagrįsto apmokestinimo
Esant neaiškumų dėl gydymo įstaigoje teikiamų paslaugų, mokėjimų ar specialistų, pacientai pirmiausia turėtų raštu kreiptis į gydymo įstaigos administraciją. Jeigu gautas gydymo įstaigos atsakymas netenkina, galima kreiptis į už konkrečią sritį atsakingas valstybės įstaigas, kartu pateikiant ir netenkinantį gydymo įstaigos atsakymą. Klausimus dėl nepagrįsto pacientų apmokestinimo sprendžia ligonių kasos. Nustačiusios, kad pacientas apmokestintas neteisėtai, ligonių kasos apie tai jį informuoja ir įpareigoja gydymo įstaigą šias lėšas pacientui grąžinti.
Visus infografikus rasite čia.
Ligonių kasos kviečia:
Atnaujinimo data: 2025-04-18
Pacientams gerėja gydymo galimybės: daugiau kompensuojama vaistų, mažiau barjerų
Vaikų sveikatos patikra: ne formalumas, o būtinybė
Ligonių kasos: duomenų stebėsena ir bendradarbiavimas padėjo išvengti nuostolio
Imunizacijos savaitės proga – gera žinia: Lietuva jau įsigijo sezoninių gripo vakcinų
Sprendimas regionams: gydytojai galėtų konsultuoti iš bet kurios vietos