BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


Klausos aparatai

Klausos aparatai, kuriuos ligonių kasos apmoka iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo (PSDF), yra skirti klausos sutrikimų turintiems privalomuoju sveikatos draudimu apdraustiems suaugusiesiems ir vaikams. Asmenys, turintys klausos sutrikimų ir norintys gauti ligonių kasų kompensuojamą klausos aparatą, pirmiausia turėtų kreiptis į savo šeimos gydytoją, kuris jį nusiųs gydytojo specialisto konsultacijai. Nustatęs klausos aparato poreikį ir atsižvelgdamas į neprigirdėjimo laipsnį gydytojas specialistas nurodys, kokios grupės aparato žmogui reikia: vaikams iš viso yra 4, o suaugusiems – 5 klausos aparatų grupės. PSDF lėšomis 100 proc. kompensuojamą klausos aparatą pagal nustatytas medicinines indikacijas gali skirti tik gydytojas otorinolaringologas.

Turite klausimų? Ligonių kasoms juos galite pateikti el. paštu info@vlk.lt arba bendruoju telefono numeriu (8 5) 232 2222, skambinant iš užsienio +370 5 232 2222.

Pasirinktas klausos aparatas privalomuoju sveikato draudimu apdraustam asmeniui iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo (PSDF) kompensuojamas 100 procentų. Iš PSDF apmokamą klausos aparatą pagal nustatytas medicinines indikacijas gali skirti tik gydytojas otorinolaringologas, kuris įvertins paciento sveikatą, klausos aparato poreikį ir išduos medicinos dokumento išrašą (forma 027/a). Su šiuo išrašu per 60 kalendorinių dienų reikia kreiptis į įmonę (sudariusią sutartį su Valstybine ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos) dėl aprūpinimo kompensuojamuoju klausos aparatu, kurios specialistas padės pacientui pasirinkti tinkamą klausos aparato modelį.

Gydytojas specialistas pacientui turi pateikti kompensuojamaisiais klausos aparatais prekiaujančių įmonių sąrašą. O įmonės privalo užtikrinti apdraustųjų aprūpinimą klausos aparatais, dėl kurių yra pasirašiusios sutartis, netaikydamos priemokos dėl technologinių ypatumų. Priemoka dėl technologinių ypatumų gali būti taikoma tik apdraustajam raštu patvirtinus, kad jis yra informuotas apie galimybę gauti kompensuojamąją priemonę, bet renkasi tos pačios paskirties priemonę, kuriai pagaminti taikomos modernesnės technologijos ir naudojamos brangesnės medžiagos. 

Jei suaugusiam pacientui klausos aparatas skiriamas pirmą kartą, tuomet sutrikimo laipsnį diagnozuoja ir kompensuojamąjį klausos aparatą skiria gydytojas otorinolaringologas, dirbantis tretinio lygio ambulatorines ir (ar) stacionarines otorinolaringologijos paslaugas teikiančioje gydymo įstaigoje. Jei suaugusiam pacientui aparatas skiriamas ne pirmą kartą, tuomet kompensuojamąjį klausos aparatą gali skirti gydytojas otorinolaringologas, dirbantis antrinio lygio ambulatorines otorinolaringologijos paslaugas teikiančioje gydymo įstaigoje.

Vaikams klausos sutrikimo laipsnį nustato ir pirmą kartą bei pakartotinai kompensuojamąjį klausos aparatą skiria gydytojas otorinolaringologas, dirbantis tretinio lygio ambulatorines ir (ar) stacionarines otorinolaringologijos paslaugas teikiančioje gydymo įstaigoje. Vaikams iki 7 metų gali būti išduodami du kompensuojamieji klausos aparatai abiem ausims vieną kartą per 3 metus. Vaikams nuo 7 metų ir suaugusiems iki 24 metų, kurie mokosi specialiosiose, profesinėse ir aukštosiose mokyklose, gali būti išduodami du kompensuojamieji klausos aparatai abiem ausims vieną kartą per 5 metus. Suaugusiems kompensuojamas vienas klausos aparatas vieną kartą per 5 metus (išskyrus aukščiau paminėtus atvejus). 

Individualūs ausies įdėklai vaikams iki 7 metų skiriami 1 kartą per metus, o vaikams nuo 7 metų ir suaugusiems skiriami 1 kartą per 5 metus. Išskirtiniais atvejais, kai klausa labai pablogėja (jei dviejuose ir daugiau kalbinės zonos dažnių nustatomas ne mažiau 20 dB klausos slenksčių pakilimas) arba kai klausos aparatas prarandamas dėl vagystės, gaisro, stichinės nelaimės ir pan. (būtina pateikti tai patvirtinančius dokumentus), tretinio lygio otorinolaringologijos sveikatos priežiūros paslaugas teikiančios asmens sveikatos priežiūros įstaigos gydytojas otorinolaringologas pagal toninės audiogramos duomenis sprendžia, ar skirti apdraustajam kompensuojamąjį klausos aparatą ir ausies įdėklą anksčiau numatyto naujo kompensuojamojo klausos aparato skyrimo termino.

Kuriose gydymo įstaigose teikiamos pacientui reikalingos antrinio ar tretinio lygio otorinolaringologų paslaugos, pacientui turėtų rekomenduoti šeimos gydytojas.

Paskutinė atnaujinimo data: 2021-06-10