ESDK išduoda TLK arba jų atstovai savivaldybėse. Kortelė išduodama ir keičiama tik apdraustojo prašymu.
Jei prašymas pateikiamas asmeniškai, kartu reikia pateikti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Jei prašymas pateikiamas per įgaliotąjį asmenį, jis, kartu su prašymu, turi pateikti savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą:
- Vaiko iki 16 metų prašymą pildo ir pateikia teritorinei ligonių kasai vienas iš tėvų (įtėvių), globėjas (rūpintojas), socialinės globos įstaigos atstovas, kartu pateikdamas paskyrimą globėju (rūpintoju) ar atstovavimą patvirtinančius dokumentus, arba šių dokumentų oficialias kopijas ir savo asmens dokumentą.
- Neįgalaus apdraustojo prašymą gali pildyti ir pateikti teritorinei ligonių kasai jo globėjas (rūpintojas) ar kitas teisėtas atstovas, kartu pateikdamas savo asmens dokumentą ir paskyrimą globėju (rūpintoju) ar atstovavimą patvirtinančius dokumentus, arba jų oficialias kopijas.
- Apdraustojo, kuris dėl fizinės negalios, ligos ar kitų priežasčių negali pats atvykti arba kitu būdu pateikti prašymo teritorinei ligonių kasai, šį prašymą pateikiantis asmuo kartu turi pateikti savo asmens dokumentą.
Svarbu žinoti, kad ESDK išduodama tik gavus asmens prašymo originalą. Taigi, jei prašymą išduoti kortelę pateiksite elektroniniu paštu ar faksu, atvykę atsiimti kortelės, turėsite dar kartą pasirašyti ant prašymo blanko, nes šiuo dokumentu Jūs:
- pasižadate nenaudoti ESDK pasibaigus paties ar Jūsų nepilnamečių šeimos narių draudimo privalomuoju sveikatos draudimu laikotarpiui;
- patvirtinate, kad esate informuotas apie galimas pasekmes, jei naudositės kortele pasibaigus Jūsų paties ar Jūsų nepilnamečių šeimos narių draudimo privalomuoju sveikatos draudimu laikotarpiu arba jei prarasite kortelę.
Kortelę atspausdina ir išduoda ta teritorinė ligonių kasa, kuriai pateikiamas prašymas. Kortelė išduodama ar pakeičiama nemokamai ne vėliau kaip per 14 kalendorinių dienų nuo prašymo pateikimo dienos.
Kortelė keičiama, jei:
- pasikeičia apdraustojo vardas (vardai), pavardė, asmens kodas;
- ji tampa netinkama naudoti;
- joje yra netikslių įrašų;
- pasibaigia jos galiojimo laikas;
- apdraustojo pageidavimu, jei iki kortelės galiojimo pabaigos lieka ne daugiau kaip 2 mėnesiai.
Jeigu kortelė bus keičiama dėl vardo, pavardės, asmens kodo pasikeitimo arba dėl netikslių įrašų, nauja kortelė bus išduodama tik po to, kai asmens duomenys bus pakeisti ar patikslinti Gyventojų registro duomenų centrinėje bazėje ir Draudžiamųjų registre.
Atkreiptinas dėmesys, kad keičiant dar galiojančią kortelę, nauja išduodama tik grąžinus senąją teritorinei ligonių kasai.
Atsiimant kortelę TLK reikia pateikti:
- savo asmens dokumentą;
- ankstesnę kortelę, jeigu jos galiojimo terminas nepasibaigęs ir ji nėra prarasta;
- banko kvitą, patvirtinantį, kad sumokėjote 14.48 EUR už prarastos ar sugadintos kortelės keitimą; Gavėjas: Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos, kodas: 191351679 Bankas: AB „Swedbank“, banko kodas: 73000, sąskaita: LT217300010002484333
Jei kortelę atsiima kitas asmuo, jis TLK turi pateikti:
- savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą,
- asmens, kuriam išduodama kortelė, asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopiją;
- Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nustatyta tvarka ir sąlygomis įformintą įgaliojimą atsiimti kortelę jei Kortelę atsiima prašyme nenurodytas įgaliotas asmuo,
- globą, rūpybą ar teisėtą atstovavimą patvirtinantį dokumentą arba jo oficialią kopiją (jeigu kortelę atsiima neveiksnaus piliečio globėjas (rūpintojas) ar kitas teisėtas atstovas ir jei šis dokumentas ar jo kopija nebuvo pateikta kartu su prašymu);
- vaiko iki 16 metų kortelę gali atsiimti vienas iš tėvų (įtėvių), globėjas (rūpintojas) ar įgaliotasis asmuo, kartu pateikdamas tėvystę, globą (rūpybą) ar įgaliojimą patvirtinančius dokumentus arba oficialias jų kopijas, jeigu jų nebuvo pateikęs kartu su prašymu, ir savo asmens dokumentą, jei šių dokumentų nepateikė kartu su prašymu.