PATVIRTINTA
Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2024 m. gruodžio 27 d.
įsakymu Nr. 1K-399
INFORMACINIŲ TECHNOLOGIJŲ DEPARTAMENTO
GYVENTOJŲ NUOTOLINIO APTARNAVIMO SKYRIAUS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – VLK) Informacinių technologijų departamento Gyventojų nuotolinio aptarnavimo skyrius (toliau – Skyrius) yra VLK padalinys, pavaldus Informacinių technologijų departamentui.
2. Skyrius savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Europos Sąjungos teisės aktais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įsakymais, VLK nuostatais, VLK darbo reglamentu, VLK vidaus tvarką ir veiklą reglamentuojančiais teisės aktais, VLK direktoriaus įsakymais, šiais nuostatais.
3. Skyriaus darbuotojų funkcijas nustato jų pareigybių aprašymai.
II SKYRIUS
SKYRIAUS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
4. Skyriaus uždaviniai:
4.1. užtikrinti Konsultavimo informacinės sistemos (toliau – KIS) valdymą bei duomenų tvarkymą ir saugą teisės aktų nustatyta tvarka;
4.2. metodiškai vadovauti ligonių kasų veiklai gyventojų aptarnavimo srityje, siekiant paslaugų kokybės bei užtikrinant vieno langelio principo taikymą ligonių kasose;
4.3. konsultuoti gyventojus elektroniniais būdais.
5. Skyrius, įgyvendindamas 4 punkte nurodytus uždavinius, atlieka šias funkcijas:
5.1. konsultuoja gyventojus bendruoju informaciniu ligonių kasu telefonu +370 5 232 2222 bei bendruoju elektroniniu paštu info@vlk.lt;
5.2. tvarko ir administruoja KIS duomenis, naudotojus, užtikrina KIS duomenų saugą;
5.3. administruoja Konsultacinį informacinį katalogą, užtikrina šio katalogo duomenų aktualumą;
5.4. koordinuoja vieno langelio principo taikymą ligonių kasose, pagal poreikį rengia koordinavimo metodikas, organizuoja ir kontroliuoja jų vykdymą;
5.5. periodiškai vertina ligonių kasų veiklą gyventojų aptarnavimo srityje, organizuoja gyventojų apklausas, analizuoja apklausų rezultatus, rengia metines ataskaitas;
5.6. pagal poreikį analizuoja KIS duomenis, formuoja duomenų masyvus, rengia ataskaitas;
6. Skyrius taip pat atlieka šias bendrąsias funkcijas:
6.1. pagal kompetenciją rengia teisės aktų ir kitų dokumentų projektus, nagrinėja asmenų kreipimusis, užtikrina tinkamą dokumentų saugojimą;
6.2. pagal kompetenciją dalyvauja rengiant, tikslinant ir įgyvendinant VLK strateginius veiklos planus (programas) bei teikiant jų vykdymo ataskaitas;
6.3. VLK direktoriaus sprendimu dalyvauja VLK ar kitų institucijų komisijų ar darbo grupių darbe;
6.4. tvarko įstaigos intranete ir interneto svetainėje skelbiamą Skyriaus kompetencijai priskirtą informaciją.
III SKYRIUS
SKYRIAUS TEISĖS IR ATSAKOMYBĖS
7. Skyrius, įgyvendindamas jam pavestus uždavinius ir funkcijas, turi teisę:
7.1. gauti iš kitų VLK padalinių reikiamus dokumentus ir informaciją Skyriaus funkcijoms atlikti;
7.2. pasitelkti kitų VLK padalinių darbuotojus teisės aktų ir kitų dokumentų projektams rengti ir svarstyti;
7.3. dalyvauti kitų institucijų ir VLK struktūrinių padalinių rengiamuose posėdžiuose ir teikti išvadas bei pasiūlymus nagrinėjamais klausimais;
7.4. tvarkyti asmens duomenis, kai tai būtina, ir tik tuos asmens duomenis, kurių reikia vykdant funkcijas pagal Skyriaus kompetenciją, vadovaudamasis asmens duomenų apsaugą reglamentuojančiais teisės aktais;
7.5. naudotis aktualių teisės aktų informacinėmis sistemomis ir kitomis Skyriaus veiklai reikiamomis informacinėmis sistemomis;
7.6. teikti pasiūlymus VLK direktoriui ir Informacinių technologijų departamento direktoriui dėl VLK veiklos ar teisės aktų tobulinimo;
7.7. kelti Skyriaus darbuotojų kvalifikaciją;
7.8. pagal paskirtį naudotis Skyriui priskirtomis patalpomis, inventoriumi, kompiuterine ir kita įranga, juos tausoti.
8. Skyrius gali turėti ir kitų teisės aktų nustatytų teisių.
9. Skyriaus darbuotojai privalo:
9.1. vadovaudamiesi VLK vertybėmis, laiku ir kokybiškai vykdyti pavestus darbus;
9.2. nuolat tobulinti Skyriaus valdomus veiklos procesus, siekdami veiklos efektyvumo;
9.3. vykdydami pavestas funkcijas vertinti galimas veiklos rizikas ir jas valdyti, laikytis antikorupcinio elgesio standartų ir valdomų duomenų saugos reikalavimų.
10. Skyriaus valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartį, už pareigų bei funkcijų nevykdymą ar netinkamą jų vykdymą atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
IV SKYRIUS
SKYRIAUS DARBO ORGANIZAVIMAS
11. Skyriui vadovauja skyriaus vedėjas. Nesant skyriaus vedėjo, jo funkcijas vykdo kitas teisės aktų nustatyta tvarka paskirtas darbuotojas.
12. Skyriaus vedėjas yra tiesiogiai pavaldus Informacinių technologijų departamento direktoriui.
13. Skyriaus vedėjas yra atsakingas už tinkamą Skyriaus veiklos planavimą ir atsiskaitymą, siekiamų veiklos rezultatų rodiklių reikšmių, darbui reikiamų išteklių numatymą, Skyriaus darbo ir kitų pavestų užduočių vykdymo organizavimą.
14. Skyriaus vedėjas užtikrina Skyriaus kompetencijai priskirtų veiklos procesų identifikavimą, matavimą, vertinimą, koregavimą, neatitikčių prevenciją ir veiklos gerinimą.
15. Skyriaus vedėjas užtikrina tinkamą Skyriaus žmogiškųjų išteklių valdymą ir efektyvią Skyriaus vidinę komunikaciją.