SKYRIAUS TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
Sutarčių skyriaus tikslas – efektyviai valdyti TLK administruojamos Privalomojo sveikatos draudimo fondo (toliau – PSDF) biudžeto dalies lėšas sveikatos priežiūros išlaidoms apmokėti: planuoti, sudaryti sutartis ir administruoti jų vykdymą.
1. Sutarčių skyriaus uždaviniai yra:
1.1. Vertinti TLK veiklos zonos gyventojų sveikatos būklės duomenis, gyventojų demografinės struktūros kitimo tendencijas bei sveikatos priežiūros paslaugų struktūrą ir šių paslaugų poreikio pokyčius.
1.2. Vertinti asmens sveikatos priežiūros įstaigų (toliau – ASPĮ), vaistinių ir ūkio subjektų prašymus ir dokumentus, reikalingus sutartims sudaryti ar papildyti.
1.3. Planuoti TLK administruojamos PSDF biudžeto dalies lėšas, pagal PSDF biudžeto straipsnius apskaičiuojant jų poreikį ir paskirstant pagal atskiras paslaugų rūšis.
1.4. Rengti TLK administruojamos PSDF biudžeto dalies lėšų, numatytų sveikatos priežiūros išlaidoms apmokėti, paskirstymo ASPĮ, vaistinėms ir ūkio subjektams projektus.
1.5. Rengti sutarčių su ASPĮ, vaistinėmis, ūkio subjektais projektus, juos suderinti ir teikti pasirašyti.
1.6. Administruoti sveikatos programas.
1.7. Konsultuoti ASPĮ, vaistines, ūkio subjektus dėl: ekonominių ataskaitų, sąskaitų suderinimo ir išrašymo, sveikatos programų finansavimo iš PSDF biudžeto, Europos Sąjungos šalių piliečiams Lietuvoje suteiktų asmens sveikatos priežiūros paslaugų išlaidų kompensavimo tvarkos, sutarčių su vaistinėmis ir ūkio subjektais sudarymo tvarkos.
1.8. Priimti iš sveikatos priežiūros paslaugų teikėjų ekonomines ataskaitas ir sąskaitas, tikrinti jų pagrįstumą.
1.9. Kontroliuoti, kaip vykdomas PSDF biudžetas, vykdyti išankstinę (administruojamos PSDF biudžeto dalies) finansų kontrolę.
1.10. Analizuoti, kaip ASPĮ naudoja PSDF biudžeto lėšas bei vertinti jų įsiskolinimus ūkio subjektams.
2. Sutarčių skyrius, įgyvendindamas jam pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:
2.1. Vertina TLK veiklos zonos gyventojų sveikatos būklės duomenis, gyventojų demografinės struktūros kitimo tendencijas, sveikatos priežiūros paslaugų struktūrą ir šių paslaugų poreikio pokyčius, pacientų srautų pokyčius, paslaugų vartojimo rodiklius savivaldybėse, skaičiuoja savivaldybės gyventojams planuojamą kompensuoti paslaugų mastą, rengia išvadas ir teikia TLK direktoriaus pavaduotojui, TLK direktoriui.
2.2. Planuoja lėšų poreikį pirminės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros, slaugos, greitosios medicinos pagalbos, ambulatorinių specializuotų ir stacionarinių asmens sveikatos priežiūros paslaugų, (toliau – Asmens sveikatos priežiūros paslaugos) išlaidoms apmokėti, kompensuojamųjų vaistų ir medicinos pagalbos priemonių įsigijimo išlaidoms bei medicininei reabilitacijai ir sanatoriniam gydymui kompensuoti, atsižvelgiant į TLK skirtas PSDF biudžeto lėšas, paskirsto lėšas pagal atskiras paslaugų rūšis.
2.3. Rengia TLK skirtų PSDF biudžeto lėšų asmens sveikatos priežiūros paslaugų išlaidoms apmokėti paskirstymo ASPĮ projektus.
2.4. Rengia TLK skirtų PSDF biudžeto lėšų išrašomiems kompensuojamiesiems vaistams ir medicinos pagalbos priemonėms kompensuoti paskirstymo ASPĮ projektus.
2.5. Rengia siuntimų skaičiaus ir lėšų sumos medicininei reabilitacijai ir sanatoriniam gydymui kompensuoti paskirstymo ASPĮ projektus.
2.7. Rengia sutarčių su ASPĮ nomenklatūrinius priedus, susijusius su asmens sveikatos priežiūros paslaugų, apmokamų iš PSDF biudžeto teikimu, esant reikalui juos tikslina.
2.8. Atlieka skaičiavimus, reikalingus sutarčių ekonominių priedų projektų rengimui:
2.8.1. Klaipėdos ir Tauragės apskričių ASPĮ dėl Asmens sveikatos priežiūros paslaugų, finansuojamų iš PSDF biudžeto lėšų, teikimo.
2.8.2. Klaipėdos ir Tauragės apskričių ASPĮ dėl medicininės reabilitacijos ir sanatorinio gydymo, finansuojamų iš PSDF biudžeto lėšų, teikimo.
2.8.3. ASPĮ dėl prevencinių programų teikimo.
2.9. Vertina ASPĮ, vaistinių, ūkio subjektų, pageidaujančių sudaryti ar patikslinti sutartis su TLK, pateiktus dokumentus.
2.10. Organizuoja ir kontroliuoja sutarčių tekstų ir jų priedų projektų rengimą, tikslinimą bei sutarčių pasirašymo eigą su ASPĮ, vaistinėmis ir ūkio subjektais.
2.11. Rengia sutarčių ir jų priedų projektus su ASPĮ, vaistinėmis, ūkio subjektais.
2.12. Vykdo sutarčių ir jų priedų projektų derinimą su ASPĮ dėl asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo.
2.13. Organizuoja sutarčių pasirašymą su ASPĮ, vaistinėmis, ūkio subjektais.
2.14. Registruoja ir saugo sutartis, sudarytas su ASPĮ, vaistinėmis, ūkio subjektais.
2.15. Priima iš ASPĮ, su kuriomis TLK yra sudariusi sutartis, ekonomines ataskaitas, sąskaitas už suteiktas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, finansuojamas iš PSDF biudžeto lėšų, tikrina jų pagrįstumą, bei jų atitiktį informacinės sistemos „Sveidra“ duomenims.
2.16.Priima iš Klaipėdos ir Tauragės apskričių ASPĮ, su kuriomis TLK yra sudariusi sutartis, ekonomines ataskaitas, sąskaitas už suteiktas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, finansuojamas iš PSDF biudžeto lėšų, Europos sąjungos, Europos ekonominės Erdvės šalių narių bei Šveicarijos piliečiams, tikrina jų pagrįstumą, bei jų atitiktį informacinės sistemos „Sveidra“ duomenims.
2.17. Rengia ASPĮ ekonominių ataskaitų už suteiktas asmens sveikatos priežiūros paslaugas suvestines, asmens sveikatos priežiūros paslaugų išlaidų suvestines, nustatytais terminais teikia TLK Finansų ir apskaitos skyriui, VLK.
2.18. Rengia Klaipėdos ir Tauragės apskričių ASPĮ suteiktų asmens sveikatos priežiūros paslaugų Europos sąjungos, Europos ekonominės Erdvės šalių narių bei Šveicarijos piliečiams ir TLK priimtų apmokėti sąskaitų suvestines, nustatytais terminais teikia TLK Finansų ir apskaitos skyriui, VLK.
2.19. Rengia sąskaitų suvestines už PSDF biudžeto lėšomis apmokamas dantų protezavimo paslaugas, nustatytais terminais teikia TLK Finansų ir apskaitos skyriui, VLK.
2.20. Rengia ASPĮ prevencinių programų, apmokamų iš PSDF biudžeto lėšų, suvestines, nustatytais terminais teikia TLK Finansų ir apskaitos skyriui VLK.
2.21. Konsultuoja ASPĮ, vaistines, ūkio subjektus dėl sutarčių sudarymo tvarkos, ekonominių ataskaitų, sąskaitų suderinimo ir išrašymo, Europos sąjungos, Europos ekonominės Erdvės šalių narių bei Šveicarijos piliečiams Lietuvoje suteiktų asmens sveikatos priežiūros paslaugų išlaidų kompensavimo tvarkos.
2.22. Atlieka sutarčių vykdymo dėl asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo analizę ir kontrolę, išvadas teikia TLK direktoriaus pavaduotojui, TLK direktoriui.
2.23. Analizuoja ir vertina iš PSDF biudžeto lėšų finansuojamų prevencinių programų vykdymą.
2.24. Analizuoja ir vertina ASPĮ, su kuriomis TLK yra pasirašiusi sutartis, teikiamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų pokyčius.
2.25. Analizuoja, kaip Klaipėdos ir Tauragės apskričių ASPĮ naudoja PSDF biudžeto lėšas:
2.25.1. teisės aktų nustatytais terminais priima ASPĮ PSDF biudžeto lėšų panaudojimo ir finansinės veiklos ataskaitas.
2.25.2. analizuoja ASPĮ PSDF biudžeto lėšų naudojimą bei vertina jų įsiskolinimus ūkio subjektams.
2.25.3. rengia ASPĮ PSDF biudžeto lėšų panaudojimo ir finansinės veiklos ataskaitų suvestines, nustatytais terminais teikia VLK, SAM.
2.26. Priima iš Klaipėdos ir Tauragės apskričių ASPĮ darbuotojų skaičiaus ir darbo užmokesčio ataskaitas bei informaciją apie atsiskaitymų su darbuotojais eigą, analizuoja pokyčius.
2.27. Rengia Klaipėdos ir Tauragės apskričių ASPĮ darbuotojų vidutinio darbo užmokesčio bei atsiskaitymo su darbuotojais eigą ataskaitų suvestines, nustatytais terminais teikia VLK.
2.28. Priima iš Klaipėdos ir Tauragės apskričių ASPĮ suteiktų transplantacijos paslaugų, už kurias mokama pagal žmogaus organų ir audinių transplantacijos paprastųjų išlaidų finansavimo programą, ekonomines ataskaitas, sąskaitas. Sąskaitas nustatytais terminais teikia TLK Finansų ir apskaitos skyriui.
2.29. Priima iš ASPĮ skubios konsultacinės sveikatos priežiūros pagalbos organizavimo ir finansavimo programos išlaidų sąmatos projektus, teikia tvirtinti TLK direktoriui.
2.30. Priima iš ASPĮ skubios konsultacinės ir specializuotos skubios konsultacinės sveikatos priežiūros pagalbos biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitas.
2.31. Kontroliuoja TLK administruojamos PSDF biudžeto dalies vykdymą pagal PSDF biudžeto straipsnius.
2.32. Vykdo TLK administruojamos PSDF biudžeto dalies išankstinę finansų kontrolę.
2.33. Atlieka ekonominę PSDF biudžeto lėšų naudojimo ir sveikatos priežiūros paslaugų struktūros kitimo tendencijų analizę.
2.34. Analizuoja ir kontroliuoja ASPĮ pateiktus duomenis apie suteiktas asmens sveikatos priežiūros paslaugas pagal pasirašytas sutartis su TLK.
2.35. Dalyvauja rengiant metinius TLK veiklos planus ir šių planų įvykdymo ataskaitas.
2.36. Užtikrina tinkamą oficialių dokumentų rengimą, gautų dokumentų registravimą, tvarkymą ir saugojimą skyriuje.
2.37. Dalyvauja rengiant vietinius teisės aktus ir jais tvirtinamus dokumentus (tvarkos aprašus, reglamentus, taisykles ir kita), reglamentuojančius TLK veiklą, rengia TLK teisės aktų, susijusių su skyriaus veikla, projektus.
2.38. Nagrinėja gaunamus raštus, rengia atsakymų projektus.
2.39. Bendradarbiauja su TLK struktūriniais padaliniais, VLK bei kitomis įstaigomis ir institucijomis klausimais, reikalingais šiame pareigybės aprašyme numatytų funkcijų ir tarnybinių pavedimų atlikimui.
2.40. Tvarko įstaigos interneto svetainėje skelbiamą Skyriaus kompetencijai priskirtą informaciją.
2.41. Vykdo kitus su TLK ir skyriaus funkcijomis susijusius nenuolatinio pobūdžio TLK direktoriaus, TLK direktoriaus pavaduotojo pavedimus tam, kad būtų pasiekti TLK tikslai.