SKYRIAUS TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
Informatikos ir statistikos skyriaus tikslas – tvarkyti ir analizuoti informacinėje sistemoje (toliau – IS) „Sveidra“ kaupiamus duomenis apie suteiktas iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo (toliau – PSDF) biudžeto lėšų kompensuojamas paslaugas, formuoti ataskaitas, prižiūrėti TLK kompiuterinę ir programinę įrangą.
1. Informatikos ir statistikos skyriaus uždaviniai yra:
1.1. Tvarkyti duomenis apie gyventojų prisirašymą prie pirminės sveikatos priežiūros įstaigų;
1.2. Tvarkyti kompensuojamųjų vaistų pasų (toliau – KVP) ir sveikatos priežiūros specialisto tapatybę patvirtinančių lipdukų (toliau – SPSTPL) suvestinius duomenis IS „Sveidra“;
1.3. Kontroliuoti, ar laiku asmens sveikatos priežiūros įstaigos pateikia reikiamus duomenis IS „Sveidra“;
1.4. Rengti statistines ataskaitas pagal IS „Sveidra“ esančius duomenis ir teikti jas administracijai, kitiems TLK skyriams;
1.5. Analizuoti IS „Sveidra“ duomenis apie TLK veiklos zonos gyventojų sveikatos būklę ir gyventojų demografinės struktūros kitimo tendencijas. Analizės rezultatus teikti suinteresuotiems TLK padaliniams;
1.6. Rengti informaciją iš IS „Sveidra“ suinteresuotoms šalims;
1.7. Analizuoti TLK veiklos zonos gyventojams teikiamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumą, vykdyti laukimo eilių sveikatos priežiūros paslaugoms gauti stebėseną;
1.8. TLK mastu administruoti informacinę sistemą „Sveidra“, Eilių ir atsargų valdymo informacinę sistemą EVIS, TLK vidinius serverius, vietinį kompiuterių tinklą;
1.9. Prižiūrėti TLK naudojamą programinę įrangą ir kompiuterinę techniką bei užtikrinti jos apskaitą;
1.9. Užtikrinti tinkamą TLK administruojamų duomenų apsaugą;
1.10. Konsultuoti asmens sveikatos priežiūros įstaigas darbo su IS „Sveidra“ klausimais;
1.11. Konsultuoti TLK darbuotojus kompiuterinės ir programinės įrangos naudojimo, asmens duomenų apsaugos klausimais;
1.12. Kompetencijos ribose spręsti „Naudotojų aptarnavimo tarnybos“ informacinėje sistemoje TLK grupei priskirtus incidentus.
2. Informatikos ir statistikos skyrius, įgyvendindamas jam pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:
2.2. Tvarko ir kontroliuoja KVP ir SPSTPL suvestinę informaciją IS „Sveidra“: priima iš ASPĮ KVP ir (ar) SPSTPL blankų paraiškas, priskiria IS „Sveidra“ KVP ir (ar) SPSTPL blankų numerius ASPĮ, tikrina priimtas iš ASPĮ ataskaitas ir sąskaitas apie išduotus KVP;
2.2. Kontroliuoja, kad į IS „Sveidra“ būtų laiku perduoti joje kaupiami duomenys apie ASPĮ suteiktas ambulatorines ir stacionarines paslaugas, pasibaigus ataskaitiniam laikotarpiui, atlieka periodų uždarymą IS „Sveidra“, nagrinėja gydymo įstaigų prašymus dėl statistinių kortelių tikslinimo, pateikimo pavėluotai ar anuliavimo;
2.3. Analizuoja IS „Sveidra“ duomenis apie TLK veiklos zonos gyventojų sveikatos būklę ir gyventojų demografinės struktūros kitimo tendencijas. Analizės rezultatus teikti suinteresuotiems TLK padaliniams;
2.4. Tvarko duomenis apie gyventojų prisirašymą prie pirminės sveikatos priežiūros įstaigų: priima iš asmens sveikatos priežiūros įstaigų (toliau – ASPĮ), sudariusių sutartis su TLK, informaciją apie prisirašiusiųjų gyventojų skaičių, ją tikrina, derina prie ASPĮ prisirašiusių asmenų skaičiaus suderinimo protokolus, analizuoja duomenis apie prisirašiusius gyventojus pagal įstaigas ir amžiaus grupes;
2.5. Analizuoja IS „Sveidra“ esančią informaciją, susijusią su privalomojo sveikatos draudimo fondo lėšomis apmokamomis paslaugomis, vaistais ir medicinos pagalbos priemonėmis, formuluoja išvadas ir pasiūlymus;
2.6. Rengia ir teikia informaciją su stebėsena ir (ar) analize susijusiais klausimais;
2.7. Rengia statistines ataskaitas pagal IS „Sveidra“ duomenis ir teikia jas administracijai, kitiems TLK skyriams;
2.8. Analizuoja TLK veiklos zonos gyventojams teikiamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumą, atlieka laukimo eilių sveikatos priežiūros paslaugoms gauti stebėseną;
2.9. Rengia ir teikia informaciją iš IS „Sveidra“ suinteresuotoms šalims;
2.10. Kuria užklausas duomenims, kurių negalima sugeneruoti standartinėmis ataskaitomis;
2.11. TLK mastu administruoja IS „Sveidra“, Eilių ir atsargų valdymo informacinę sistemą EVIS: suteikia arba anuliuoja IS „Sveidra“ naudotojams reikiamą prieigą prie informacinės sistemos „Sveidra“, laikantis privalomų duomenų saugos reikalavimų;
2.12. Administruoja TLK vidinių serverių ir vietinį kompiuterių tinklą: sudaro ir koreguoja slaptažodžių sistemą įėjimui į TLK vietinį kompiuterių tinklą, tvarko naudotojų prieigą, siekiant užtikrinti saugų ir nepertraukiamą taikomųjų programų darbą;
2.13. Prižiūri TLK naudojamą kompiuterinę techniką ir programinę įrangą: atlieka kompiuterinės technikos ir programinės įrangos atnaujinimą ir sutrikimų šalinimą, užtikrina kompiuterinės technikos ir programinės įrangos apskaitą, inicijuoja kompiuterinės, programinės, kompiuterinio ryšio įrangos bei su jos priežiūra, remontu ir aptarnavimu susijusių paslaugų pirkimą;
2.14. Užtikrina TLK administruojamų duomenų apsaugą, tinkamą informacinių sistemų valdytojo patvirtintų saugos nuostatų įgyvendinimą, teikia pasiūlymus informacinių sistemų valdytojui dėl elektroninės informacijos saugos užtikrinimo;
2.15. Pagal kompetenciją konsultuoja ASPĮ darbo su IS „Sveidra“ ir jos posistemėmis klausimais, TLK valstybės tarnautojus ir darbuotojus darbo su IS „Sveidra“ ir jos posistemėmis klausimais, kompiuterinės ir programinės įrangos naudojimo, asmens duomenų apsaugos klausimais;
2.16. Kompetencijos ribose sprendžia „Naudotojų aptarnavimo tarnybos“ informacinėje sistemoje TLK grupei priskirtus incidentus;
2.17. Dalyvauja rengiant metinius TLK veiklos planus ir šių planų įvykdymo ataskaitas;
2.18. Užtikrina tinkamą oficialių dokumentų rengimą, gautų dokumentų registravimą, tvarkymą ir saugojimą skyriuje;
2.19. Dalyvauja rengiant bei tobulinant vietinius teisės aktus ir jais tvirtinamus dokumentus (tvarkos aprašus, reglamentus, taisykles, nuostatus ir kt.), reglamentuojančius TLK veiklą, rengia TLK teisės aktų, susijusių su skyriaus veikla, projektus;
2.20. Nagrinėja gaunamus raštus ir ruošia atsakymų projektus;
2.21 Bendradarbiauja su TLK struktūriniais padaliniais, VLK, asmens sveikatos priežiūros įstaigomis, sudariusiomis sutartis su TLK, bei kitomis įstaigomis ir institucijomis klausimais, reikalingais Skyriaus funkcijų atlikimui;
2.22. Vykdo kitus nenuolatinio pobūdžio su TLK ar Skyriaus funkcijomis susijusius TLK direktoriaus, TLK direktoriaus pavaduotojo pavedimus tam, kad būtų įgyvendinti Skyriaus uždaviniai, pasiekti TLK tikslai.