SKYRIAUS TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
Skyriaus svarbiausias tikslas – užtikrinti vartotojų poreikius atitinkančių viešųjų ir administracinių paslaugų teikimą, visuomenės informavimą apie privalomojo sveikatos draudimo teikiamas galimybes, atstovauti apdraustųjų interesams privalomojo sveikatos draudimo sistemoje.
1. Skyriaus uždaviniai yra:
1.1. Informuoti aptarnaujamus gyventojus apie TLK veiklą įgyvendinant privalomąjį sveikatos draudimą bei administracinių paslaugų teikimo tvarką, konsultuoti apie sveikatos draudimo ir paslaugų teikimo Lietuvoje ir Europos Sąjungoje (toliau – ES), Jungtinėje Karalystėje ir Bendrijoje tvarką.
1.2. Užtikrinti tinkamą ES teisės aktų, reglamentuojančių asmenų, judančių Bendrijoje, sveikatos apsaugą, įgyvendinimą.
1.3. Užtikrinti medicininės reabilitacijos ir/ar sanatorinio (antirecidyvinio) gydymo paslaugų išlaidų kompensavimą iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto (toliau – PSDF) lėšų.
1.4. Administruoti paslaugas asmenų, įrašytų į VLK Eilių ir atsargų valdymo informacinės sistemos (toliau – EVIS) dantų protezavimo posistemį.
1.5. Administruoti pagal priskirtą kompetenciją laukiančiųjų sąnarių endoprotezavimo paslaugų eilę.
2. Skyrius, įgyvendindamas jam nustatytus uždavinius, atlieka šias funkcijas:
2.1. Tvarko Draudžiamųjų privalomuoju sveikatos draudimu registrą.
2.2. Išduoda gyventojams Privalomojo sveikatos draudimo pažymėjimus ir Pažymas apie draudimą privalomuoju sveikatos draudimu.
2.3. Priima ir administruoja apdraustų privalomuoju sveikatos draudimu gyventojų prašymus, rengia ir išduoda Europos sveikatos draudimo korteles ir sertifikatus, laikinai pakeičiančius Europos sveikatos draudimo kortelę, vykdo jų apskaitą, saugojimą ir paskirstymą.
2.4. Priima E formos pažymas/SED iš asmenų, atvykusių iš kitų ES šalių narių, rengia ir išduoda E formos pažymas/SED LR apdraustiesiems privalomuoju sveikatos draudimu gyventojams bei vykdo gautų bei išduotų E formos pažymų/SED apskaitą.
2.5. Priima ir administruoja apdraustųjų prašymus kompensuoti kitoje ES šalyje suteiktų būtinosios medicinos pagalbos paslaugų, už kurias apdraustasis susimokėjo savo lėšomis, išlaidas.
2.6. Priima iš Klaipėdos TLK veiklos zonos asmens sveikatos priežiūros įstaigų ataskaitas ir sąskaitas už kitų ES šalių apdraustiesiems suteiktas būtinosios medicinos pagalbos paslaugas.
2.7. Priima apdraustųjų prašymus kompensuoti tarpvalstybinės sveikatos priežiūros išlaidas, perduoda juos nagrinėti komisijai pagal kompetenciją, informuoja apdraustuosius apie išlaidų kompensavimą.
2.8. Tvirtina pažymas medicininės reabilitacijos ir sanatorinio (antirecidyvinio) gydymo išlaidų kompensavimui PSDF biudžeto lėšomis. Tikrina ar pacientas, siunčiamas medicininės reabilitacijos ar sanatorinio (antirecidyvinio) gydymo paslaugoms gauti, apdraustas privalomuoju sveikatos draudimu ir ar medicininės reabilitacijos paslaugų išlaidos gali būti kompensuojamos iš PSDF biudžeto lėšų.
2.9. Priima gyventojų prašymus dėl sąnario endoprotezo skyrimo eilės atidėjimo, atstatymo į asmenų, laukiančių sąnario endoprotezo, sąrašus (toliau – sąrašas), asmens sveikatos priežiūros įstaigos, į kurios sąrašą asmuo įrašytas, pakeitimo, korespondencijos adreso pakeitimo, banko sąskaitos numerio pakeitimo ir perduoda administruoti pagal kompetenciją.
2.10. Administruoja paslaugas asmenų, įrašytų į VLK Eilių ir atsargų valdymo informacinės sistemos (toliau – EVIS) dantų protezavimo posistemį:
2.10.1. konsultuoja pirminės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros įstaigas (toliau – PAASPĮ) bei asmens sveikatos priežiūros įstaigas (toliau – ASPĮ) asmenų vedimo į EVIS posistemį klausimais;
2.10.2. priima asmenų, įrašytų į sąrašus iki 2020-12-31, prašymus kompensuoti dantų protezavimo išlaidas ir dantų protezavimo paslaugų apmokėjimą savo lėšomis patvirtinančius finansinius dokumentus (toliau – sąskaitas), vertina jų teisingumą bei informuoja asmenis apie išlaidų kompensavimą;
2.10.3. kas mėnesį rengia sąskaitų suvestines ir teikia Finansų ir apskaitos skyriui apmokėjimui asmenų prašymus kompensuoti dantų protezavimo išlaidas bei dantų protezavimo paslaugų apmokėjimą savo lėšomis patvirtinančius finansinius dokumentus;
2.10.4. rengia pažymas apie mirusiems asmenims priklausančias dantų protezavimo paslaugų išlaidų kompensacijas.
2.11. Teikia informaciją gyventojams apie jiems suteiktas asmens sveikatos priežiūros paslaugas ir jų išlaidoms apmokėti skiriamas PSDF biudžeto lėšas.
2.12. Kompetencijos ribose konsultuoja ir informuoja gyventojus apie TLK veiklą įgyvendinant privalomąjį sveikatos draudimą bei administracinių paslaugų teikimo tvarką, konsultuoja apie sveikatos draudimo ir paslaugų teikimo Lietuvoje ir Europos Sąjungoje tvarką.
2.13. Priima ir registruoja gyventojų prašymus ir skundus. Pagal skyriaus kompetenciją nagrinėja gaunamus raštus, pareiškimus, prašymus ir skundus, rengia atsakymų projektus.
2.14. Dalyvauja rengiant TLK veiklos ir visuomenės informavimo planų projektus ir šių planų įvykdymo ataskaitas.
2.15. Dalyvauja rengiant vidaus teisės aktus ir jais tvirtinamus dokumentus (tvarkos aprašus, reglamentus, taisykles, nuostatus ir kt.), reglamentuojančius TLK veiklą, rengia TLK teisės aktų, susijusių su skyriaus veikla, projektus.
2.16. Užtikrina tinkamą oficialių dokumentų rengimą, gautų dokumentų registravimą, tvarkymą ir saugojimą skyriuje.
2.17. Bendradarbiauja su TLK struktūriniais padaliniais, VLK bei kitomis įstaigomis ir institucijomis klausimais, reikalingais šiuose nuostatuose numatytiems uždaviniams įgyvendinti ir funkcijoms bei tarnybiniams pavedimams vykdyti.
2.18. Vykdo kitus nenuolatinio pobūdžio su TLK ir skyriaus funkcijomis susijusius TLK direktoriaus, direktoriaus pavaduotojo pavedimus tam, kad būtų pasiekti TLK tikslai.