BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


​Klausos implanto įsigijimo išlaidų kompensavimas (paslaugą teikia Valstybinė ligonių kasa)

Eil. Nr. Pavadinimas   Aprašymas
1 Administracinės paslaugos kodas   PAS1960
2 Administracinės paslaugos versija   1
3 Administracinės paslaugos pavadinimas   Klausos implanto (t. y. kochlearinio implanto, BAHA įsriegiamojo kaulinio implanto arba vidurinės ausies klausos sistemos) įsigijimo išlaidų kompensavimas
4 Administracinės paslaugos apibūdinimas

 

 

 

 

Paslaugos aprašymas

 

 

 

Kochlearinis implantas, BAHA įsriegiamasis kaulinis implantas ar vidurinės ausies klausos sistema suaugusiesiems gali būti skiriami vienai ausiai, vaikams kochlearinis implantas gali būti skiriamas abiems ausims. Šių priemonių įsigijimo išlaidos asmeniui, apdraustam privalomuoju sveikatos draudimu (toliau – apdraustasis) kompensuojamos eilės tvarka pagal prašymo pateikimo datą. Atsarginio šių medicinos pagalbos priemonių procesoriaus įsigijimo išlaidos kompensuojamos ne dažniau kaip kas 5 metus.

Kochlearinio implanto, BAHA įsriegiamojo kaulinio implanto ir klausos sistemos implantavimo operacijos bei atsarginio procesoriaus skyrimo būtinumą nustato VšĮ Vilniaus universiteto ligoninės Santaros klinikų arba VšĮ Lietuvos sveikatos mokslų universiteto ligoninės Kauno klinikų gydytojų konsiliumas (toliau – gydytojų konsiliumas).

Veiksmų seka:

1. Siuntimą konsultuotis VšĮ Vilniaus universiteto ligoninės Santaros klinikose arba VšĮ Lietuvos sveikatos mokslų universiteto ligoninėje Kauno klinikose (toliau kartu – klinikos) apdraustajam išduoda asmens sveikatos priežiūros įstaigos, prie kurios apdraustasis prisirašęs, šeimos (arba vaikų ligų ar vidaus ligų) gydytojas arba gydytojas otorinolaringologas.

2. Gydytojų konsiliumui įvertinus apdraustojo būklę ir nustačius jam taikytinos kompensuojamųjų klausos implantų sistemos tipą, apdraustasis (arba jo atstovas) kartu su gydytoju užpildo nustatytos formos prašymą kompensuoti kochlearinio implanto, BAHA įsriegiamojo kaulinio implanto, vidurinės ausies klausos sistemos ar atsarginio šių medicinos pagalbos priemonių procesoriaus (toliau – medicinos pagalbos priemonės) įsigijimo išlaidas.

3. Klinikos raštu pateikia užpildytą prašymą kartu su gydytojų konsiliumo išvadomis Valstybinei ligonių kasai prie Sveikatos apsaugos ministerijos  (toliau – VLK).

4. VLK registruoja gautą prašymą bendra tvarka:

4.1. jei pateiktame prašyme ar pridedamuose dokumentuose nurodyta informacija nepakankama ar netiksli, VLK per 20  darbo dienų grąžina prašymą klinikoms (kopiją – apdraustajam  arba jo atstovui), kuriose planuojama atlikti implantavimo operaciją  ar išduoti atsarginį procesorių, nurodydama grąžinimo priežastį;

4.2. jei pateiktas prašymas ir susiję dokumentai yra tinkami, VLK per 20  darbo dienų išduoda garantinį raštą klinikoms, kuriose bus atliekama implantavimo operacija ar atsarginio procesoriaus išdavimas (kopiją – apdraustajam arba jo atstovui). Garantinis raštas apdraustajam (arba jo atstovui) gali būti siunčiamas registruotu paštu arba per E. pristatymo sistemą (asmenims, turintiems elektroninio pristatymo dėžutes);

4.3. apdraustasis (arba jo atstovas) per 3 mėnesius nuo garantinio rašto gavimo dienos turi kreiptis dėl implantavimo operacijos (atsarginio procesoriaus išdavimo) į klinikas, kurioms išduotas garantinis raštas.

   

Administracinės paslaugos teikimo ypatumai

 

Konsiliumo išvados galioja 1 metus.

VLK garantinis raštas išduodamas ne ilgesniam kaip 1 kalendorinių metų laikotarpiui.

Jei dėl objektyvių priežasčių per kalendorinius metus nebuvo atlikta operacija ir baigėsi garantinio rašto galiojimo laikas, turi būti pakartotinai įvertintas medicinos pagalbos priemonių implantavimo tikslingumas ir pateiktos naujos gydytojų konsiliumo išvados.

Apdraustasis (arba jo atstovas), savo iniciatyva pasirinkęs pirmiau išvardytas medicinos pagalbos priemones, kurių kainos dėl techninių ypatybių yra didesnės nei minėtų priemonių bazinės kainos, patvirtintos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įsakymu, sumoka šių kainų skirtumą įmonei. Priemoka nekompensuojama Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis.

5 Administracinės paslaugos gavėjas   Apdraustieji
6 Administracinės paslaugos teikimo būdas   Neelektroninė paslauga
7 Administracinės paslaugos suteikimo kaina   Teikiama nemokamai
8 Administracinės paslaugos rezultatas   Klausos implanto (atsarginio procesoriaus) įsigijimo išlaidų kompensavimas
9 Administracinės paslaugos suteikimo trukmė   Prašymas išnagrinėjamas ir garantinis raštas išduodamas (teigiamo arba neigiamo sprendimų atvejais) per 20 darbo dienų.
10 Teisės aktai, reglamentuojantys  administracinės paslaugos teikimą  

1. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2012 m. vasario 29 d. įsakymas Nr. V-164 „Dėl Kochlearinio implanto, BAHA įsriegiamojo kaulinio implanto, vidurinės ausies klausos sistemos ir atsarginio šių medicinos pagalbos priemonių procesoriaus įsigijimo išlaidų kompensavimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis tvarkos aprašo bei šių medicinos pagalbos priemonių bazinių kainų tvirtinimo"

2. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimas Nr. 875 „Dėl Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo"

3. VLK direktoriaus 2016 m. liepos 5 d. įsakymas Nr. 1K-211 „Dėl Asmenų aptarnavimo ir jų prašymų bei skundų (pranešimų) nagrinėjimo Valstybinėje ligonių kasoje prie Sveikatos apsaugos ministerijos taisyklių patvirtinimo".

11 Paslaugos inicijavimo forma   Prašymas kompensuoti kochlearinio implanto, BAHA įsriegiamojo kaulinio implanto, vidurinės ausies klausos sistemos ar atsarginio šių medicinos pagalbos priemonių procesoriaus įsigijimo išlaidas (patvirtinta forma)
12 Informacija ir dokumentai, kuriuos turi pateikti asmuo   -
13 Informacija ir dokumentai, kuriuos turi gauti institucija (prašymą nagrinėjantis tarnautojas)   Prašymas kompensuoti kochlearinio implanto, BAHA įsriegiamojo kaulinio implanto, vidurinės ausies klausos sistemos ar atsarginio šių medicinos pagalbos priemonių procesoriaus įsigijimo išlaidas. Klinikos siunčia šį prašymą VLK ir suveda duomenis į Eilių ir atsargų valdymo informacinės sistemą (EVIS). EVIS valdytoja – VLK.
14 Administracinės paslaugos teikėjas Atsakingas padalinys

VLK Centralizuotai apmokamų vaistų skyrius

Vedėja Lina Reinartienė
Telefonas +370 5 23 70135; (8 5) 232 2222; +370 5 232 2222 (skambinant iš užsienio)
Faksas + 370 5 23 64111 El. paštas lina.reinartiene@vlk.lt

15

Administracinės paslaugos vadovas

Atsakingas padalinys

VLK Centralizuotai apmokamų vaistų skyrius
​Paslaugos vadovas Vedėja Lina Reinartienė
​Telefonas +370 5 23 64135
​Faksas +370 5 23 64111
​El. paštas lina.reinartiene@vlk.lt

16 Veiksmų, atliekamų teikiant paslaugas, sekos schema   Paslaugos teikimo neelektroniniu būdu schema
17 Informacinės ir ryšių technologijos, naudojamos teikiant administracinę paslaugą   Paslaugos perkėlimo į internetą brandos lygis – II vienpusės sąveikos lygis (vartotojui suteikiama galimybė prašymo kompensuoti kitoje ES šalyje suteiktų būtinosios medicinos pagalbos paslaugų išlaidas formą rasti VLK interneto svetainėje)
Paskutinė atnaujinimo data: 2021-07-26