BDAR
gdpr

Jūsų asmens duomenų valdymas

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


Elektroniniai socialinės apsaugos informacijos mainai

Europos Sąjungoje migruojančių asmenų socialinę apsaugą reglamentuoja 2004 m. balandžio 29 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 883/2004 dėl socialinės apsaugos sistemų koordinavimo ir 2009 m. rugsėjo 16 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 987/2009, nustatantis Reglamento (EB) Nr. 883/2004 dėl socialinės apsaugos sistemų koordinavimo įgyvendinimo tvarką (toliau – koordinavimo reglamentai). Koordinavimo reglamentai apima visas pagrindines socialinės apsaugos sritis (pensijų, ligos, motinystės, nedarbo draudimo išmokas, išmokas vaikams ir kt.).

Koordinavimo reglamentuose yra numatyta, kad juos įgyvendinančios įstaigos reikalingais duomenimis keičiasi elektroninėmis priemonėmis. Šiam tikslui sukurta Elektroninių socialinės apsaugos informacijos mainų sistema (toliau – EESSI sistema). EESSI sistema skirta Europos Sąjungos valstybių kompetentingų įstaigų specialistams ir užtikrina galimybę keistis informacija greičiau ir saugiau.

EESSI sistemą sudaro europinė ir nacionalinės dalys. EESSI sistemoje dalyvauja visos Europos Sąjungos, Europos ekonominės erdvės valstybės, Šveicarija ir Jungtinė Karalystė. Valstybių socialinės apsaugos įstaigos vysto savo nacionalines informacines sistemas ir jungiasi prie EESSI sistemos per prieigos centrus.

Ligonių kasos nuo 2020 m. gegužės mėnesio taip pat naudojasi EESSI sistema. Ligonių kasų Europos Sąjungos socialinės apsaugos duomenų mainų informacinėje sistemoje(EDMIS)  sukurti dokumentai perduodami EESSI sistemos priemonėmis  kitų valstybių sveikatos draudimą įgyvendinančioms įstaigoms. Dažniausiai ligonių kasos  keičiasi informacija siekiant išsiaiškinti ar asmuo yra apdraustas valstybiniu (privalomuoju) sveikatos draudimu ir turi teisę į nemokamas būtinosios medicinos pagalbos paslaugas bei ar turi teisę gauti nemokamą sveikatos priežiūrą gyvenamojoje valstybėje.

Prie EESSI sistemos prisijungusias įstaigas įvairiose valstybėse galima rasti Europos Komisijos interneto svetainėje

2017 m. sausio mėnesį Socialinės apsaugos ir darbo ministerija kartu su projekto partnerėmis – Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyba, Užimtumo tarnyba, Valstybine ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos (VLK) – pradėjo įgyvendinti bendrai Europos infrastruktūros tinklų priemonės telekomunikacijų srityje lėšomis finansuojamą Projektą dėl EESSI sistemos nacionalinės dalies Nr. 2016-LT-IA-0022 sukūrimo.

Projekto įgyvendinimo laikotarpis – nuo 2017 m. sausio 15 d. iki 2019 m. sausio 14 d. (pradinis). Projekto įgyvendinimo terminas pratęstas iki 2019 m. liepos 31 d.

Projekto koordinatorė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerija.

Projektą administruojanti institucija – Centrinė projektų valdymo agentūra.

Projekto tikslas – sukurti EESSI sistemos nacionalinę dalį, kaip numatyta koordinavimo reglamentuose.

Prisijungimu prie EESSI sistemos siekiama suteikti naudos visuomenei – sparčiau tvarkyti gyventojų prašymus, trumpinti socialinio draudimo stažo, įgyto kitose valstybėse narėse, patvirtinimo laiko, išmokų ar kompensacijos apskaičiavimo procedūras. Teigiami pokyčiai palies ir kompetentingas socialinės apsaugos įstaigas, nes EESSI sistema leidžia informaciją pateikti standartizuotai, nes struktūrizuoti elektroniniai dokumentai palengvina komunikaciją skirtingomis kalbomis, galima veiksmingiau tikrinti ir rinkti duomenis.

Įgyvendinant Projektą įdiegti du nacionaliniai prieigos centrai, per kuriuos užtikrintas prisijungimas prie europinės EESSI sistemos dalies ir siunčiami struktūrizuoti elektroniniai dokumentai kitų valstybių kompetentingoms įstaigoms:

  • ApLT01 prieigos centras jungia nacionalines kompetentingas įstaigas ir susižinojimo tarnybas, atsakingas už ligos išmokas natūra, t.y. – asmens sveikatos priežiūrą;
  • ApLT02 prieigos centras jungia nacionalines kompetentingas įstaigas ir susižinojimo tarnybas, atsakingas už socialinio draudimo išmokas ir pensijas, išmokas šeimoms, išmokas mirties atveju bei taikytinų teisės aktų nustatymą.

Projekto rėmuose sukurtos trys nacionalinės IT sistemos, skirtos elektroniniams struktūrizuotiems dokumentams pildyti, siųsti ir saugoti.

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija sukūrė nacionalinę IT sistemą, skirtą struktūrizuotų elektroninių dokumentų, susijusių su išmokomis šeimoms, išmokomis mirties atveju ir ilgalaikės priežiūros išmokomis, mainams.

Užimtumo tarnyba atsakinga už nacionalinę IT sistemą, skirtą apsikeisti informacija, susijusia su registracija darbo biržoje, teisės gauti nedarbo draudimo išmoką išsaugojimu, darbo paieška ir kitais Užimtumo tarnybos kompetencijai priskirtais nedarbo išmokų koordinavimo klausimais.

VLK vystoma nacionalinė IT sistema skirta keistis informacija, susijusia su sveikatos draudimu ir sveikatos priežiūros paslaugu teikimu.

Informaciją apie Projektą ir jo įgyvendinimą VLK teikia Augustas Venslavičius, Informacinės sistemos eksploatavimo skyrius vyriausiasis specialistas, tel. 85 2364161, el. paštas augustas.venslavicius@vlk.lt

Paskutinė atnaujinimo data: 2021-04-13